lördag 1 oktober 2011

Kjuge revisited

Idag var vi nere på Kjugekull igen Isabell och jag. Målet för dagen var för min del att skicka Ehmans sittstart (6a) och att hitta sekvensen för att skicka Anticimex (6b+) samt att känna lite på Nä, men Jeppe (6a+). Vädret såg lite halvlajbans ut på vägen ner, men prognoserna stämde och det blev strålande solsken och helt underbart väder. Kanske något för varmt i solen, men i skuggan å andra sidan torkade inte problemen ordentligt och tex Nä, men Jeppe var helt dyngsur.

Ehmans sittstart fick tjäna som uppvärmning då jag förra svängen nere i skåne kände att problemet kommer att sitta bara fingrarna är hela och inte som senast helt trasiga och tejpade. Sagt och gjort så skickades Ehmans sittstart som uppvärmning med en dagsflash som planerat. Ett par rundor extra som uppvärmning fick duga för att sedan traska vidare till Anticimex. Den är en elak jäkel som förra gången gjorde mej helt konfys och jag upplevde att det skulle inte gå att skicka den på ett tag, men efter en bra stunds nötande så hittade min sekvens för att skicka den, men då var kraften i armarna inte mycket att ha samt att pumpen hade kommit i vänsterarmen. Bara till att lägga på minnet hur jag ska göra för att kunna skicka den nästa gång.

Vi släppte Anticimex för denna gången och letade vidare, kände lite på Ät fett och socker tills du spyr, men fick inget tryck på sloparna och händerna bara gled. Trötta fingrar, hala grepp, eller en kombination? Inte tusan vet jag, men den skickades inte denna gången heller. Vidare till Daniels kluriga sva för att käna på den då våra fingrar inte riktigt var på hugget längre. Efter några försök på mitt sätt hittade Isabell en beta som gick alldeles utmärkt för mej och hux flux var jag uppe.

För min del blev det efter det enbart några tafatta "försök" på några problem då tårna protesterade och fingrarna var trötta. Jag är riktigt tillfreds med dagen trots att det inte blev något märkvärdigt gjort. Bara att hitta sekvensen på Anticimex var värt resan och nästa sväng ner så ska nog både jag och Isabell skicka den jäkeln.

Jag har kommit underfund med att jag är riktigt dålig på att låta kameran jobba medan jag klättrar. Får se till att bättra mej på den fronten. Det som bjuds på idag är Ehmans sittstart filmat med kameran i Isabells händer.

8 kommentarer:

  1. "Jag är riktigt tillfreds med dagen trots att det inte blev något märkvärdigt gjort." Betyder inget annat än att du blivit en gradjägare, suck...
    En att göra lista till nästa gång:
    1.MrMagnet
    2.NASA
    3.Inga armar inga kakor
    4.GT-sprickan

    SvaraRadera
  2. Då det gick som planerat så var det ju inget märkvärdigt. Jag gick bet på Ät fett och socker tills du spyr denna gången också så vari ligger gradjagandet? Att jag är nöjd med att ha hittat sekvensen till Anticimex? Nja, alltid kul att prova olika typer av klättring. Se till att börja klättra igen istället för att sitta hemma och drömma.

    SvaraRadera
  3. Jag har sett många kriga med Ehmans, och du tycker att det inte var märkvärdigt...
    Ja jo jag har börjat klättra, dock inomhus för att undvika skador.
    Jag bara retas med dig, förstår du väl... visste att du skulle tagga upp dig på min kommentar, som alltid, inget att oroa sig över. Vad har man annars en blogg till?

    SvaraRadera
  4. Du retas? Det har väl aldrig hänt förr? Alltid lätt att klättra när man har sekvensen och i kombination med min envishet så kan det ju inte gå annat än uppåt. :) Du får hänga med ut till Hattebo och känna på alla nya problem. Viktor blev helt salig när han fick en guidad tur.

    SvaraRadera
  5. Viktor blir salig av allt, så mina förväntningar är stora.

    SvaraRadera
  6. Visst blev han salig och jag utgår från att du blev det du också. Snart dags att borsta upp lite nya block.

    SvaraRadera
  7. krig på Ehmans? Det ringer en klocka...

    SvaraRadera
  8. Kriget blev inte så värst långvarigt som tur är.

    SvaraRadera