torsdag 27 oktober 2011

Här, där och Cuisinière

Idag började vi lite lätt i Apremont så att Isabell kunde skicka Modus Vivendi. Efter några försök så var hon uppe. Jag å min sida orkade jag inte hela vägen men lyckades åtminstone hitta en bra vär uppåt, så nästa sväng till Fontan ska väl den kunna skickas utan större åthävor. Lite letande i områden hanns väl med i vanlig ordning men vi fann inte vad som söktes då vi har varit osams med förarna hela veckan. Därmed återmarsch till Mazdan och färd till Cuisinière.

Där sprang vi omedelbart på ett par block vi sett på film tidigare och var något sugna på att nöta en stund. Jag å min sida hade La Tranche de Lard i sinnet och Isabell tänkte ge sig i kast med À Bras Plat à Bras. Det blev en stunds slitande och det känns som att jag ska kunna ge den där jäkeln en omgång i morgon också. Vi letade ockcå upp Excalibur med den var upptagen så vi traskade istället till Isatis och letade upp L'Angle de Sérac som jag kände lite på i våras. Efter några press så hade vi båda balanserat upp och jag känner mej riktigt nöjd med det. Något tröttare var vi nöjda med dagens klättring så vi kikade runt lite i Isatis efter några problem att avverka under morgondagen. Därmed får vi se om vi lyckas med några nya bedrifter eller ej. Jag känner att La Tranche de Lard ska få sej en jäkla omgång.

1 kommentar:

  1. Fan jag har glömt att mäta Junis fot!!! Ska genast mäta hennes skor... vänta...
    Så ja... minst 17cm men 18cm är kanske bäst så att hon får i strumpor och två ton grus.

    SvaraRadera