söndag 25 september 2011

Fint väder

Då vädret ställde till det under veckan så det inte blev nåt vidare nötande så ordnade det upp sig nu lagom till helgen. Därför blev det en liten tur till Secret Spot i lördags för att hålla igång lite lätt. Lätt eller ej går ju att diskutera då det fortfarande var blött på många problem om mantlingarna bjöd på motstånd. Det blev med andra ord inte något vidare slitande på blocken men kroppen fick åtminstone lite uppvärmning. Lite av besvären med vätan går inte att se, men går kanske att ana på grund av diverse joxande med händer och fötter:


Secret Spot


Idag så blev det en tur till Hattebo igen för att skicka ett nytt problem som Isabell satte som en 6a. Lite småknöligt och lite dragande med armarna för att sedan balansera över kanten lite osnyggt, passar mej som handen i handsken? Som vanligt blir det inget vidare graciöst klättrat men upp kom jag åtminstone. Passade också på att skicka ett uppvärmningsproblem som jag inte gjorde förra turen där ute. Börjar jag att tappa lite nyp i armar och händer tro, eller var jag bara lite sliten förra gången? Ja, ja. Här kommer i alla fall ett klipp på sexan:

Inte så svårt ändå 6a, Hattebo

I bakgrunden kan man höra Peter och Jeanette som var med ute och provade på att bouldra lite. Återstår att se om de fastnade för det eller om vi skrämde dem.

Japp, jag är inget vidare på sånt här med datorer så det bli lite som det vill när jag sätter igång. Reta dig på det om du vill. Det blir inte bättre än så här tills jag eventuellt lär mej hantera prylarna. Jag har åtminstone kul ute i skogen och det är ju det som räknas.

4 kommentarer:

  1. No Access försöket... Du startar för långt till vänster, i alla fall enligt min FA. Sätt vänster fot på den låga hyllan, ganska långt till höger, då kommer du i linje mer rakt upp. Den blir en aningen svårare då tror jag.

    SvaraRadera
  2. Dan, du krånglade till det på din FA, inse det. Din start är hård, men känns lite krystad då det blir oerhört svårt att avgöra vad som ingår eller inte.

    Som Per gör, 6a+, som Dan gör, 6c. Är det ok?

    SvaraRadera
  3. Som du påpekat tidigare Dan så är det olika starter och om inte mitt minne sviker så var vi överens om att min start är en 6a+ och din är en 6c som Viktor skriver. Dags att göra om topon?

    SvaraRadera
  4. Nä, Dans start är allt för plottrig för att få vara med i föraren. Det får vara en variant bland locals.

    Puss Dan!

    SvaraRadera