tisdag 25 oktober 2011

Vilodag

Med regnet som kom idag så blev det till att ta det lugnt och försöka få tiden till att rulla på. En sväng in i centrala Fountainbleau och glana lite fick ju någon timme att försvinna. Den staden verkar inte ha så mycket mer att erbjuda än ett stort jäkla slott och massvis med caféer samt världens kanske minsta sportbutik. En sport butik som är betydligt större är Decathlon som har det mesta att erbjuda vad gäller fritidsprylar.

Viktors förslag på att käka på Firats genomfördes, men om de erbjuder traktens bästa kebab så kan det inte finnas så mycket annat att erbjuda i området. Alternativt att Viktors smaklökar har sett bättre dagar då det inte är svårt att hitta bättre på hemmaplan. Det han däremot hade väldigt rätt i är att Croissant amandes satt riktigt gott till kaffet. Stora som pizzor upplevs de som när man sätter gaddarna i dem och mättar ordentligt gör dem. Det hade räckt mer än väl med bara en liten bit men med hela gobiten i magen behövdes det ingen lunch.

2 kommentarer:

  1. Stopp lite nu! Jag har aldrig jämfört Firats med kebab här hemma, utan snarare uttryckt mig som "traktens bästa kebabrulle". Å det står jag för. Så jefla illa smakade den väl inte?

    I övrig säger jag som Dan, vilodagar är för veklingar. Dra till Petit Bois direkt och trixa upp bilen mellan blocken å på med strålkastarna. Vila kan ni göra när ni kommer hem.

    SvaraRadera
  2. Jag kommenterar kebaben som att det inte kan finnas så mycket att välja på. Vilodagen kom sig av att det enligt prognosen skulle regna och så också gjorde. Om inte min kunskap om Fontan är för ringa så är det väl mer eller mindre klättringsförbud vid nederbörd.

    SvaraRadera