onsdag 26 oktober 2011

Onsdag

Idag så var det full fart igen,åtminstone stundtals. Jag hade satt upp att skicka Chapeau Chinois (6b) i Roche aux Sabots under förmiddagen och Bella skulle avverka Duel dans la Lune i 95.2 därefter. Med uppvärmning på Beaf and Daube i Sabots så var det dags att klippa kineshatten. Första försöket gick så förbannat bra så jag glömde av fötterna när jag nästan var uppe och alla som varit med när jag klättrat kan tänka sej hur det lät. Japp, värre än vanligt. Jag fick efter ytterligare tre fyra försök ihop allt och med ett nöjt och lojt avslut så kunde den rackaren tickas. Såvitt jag vet så är det ett par herrar som nu behöver ta sej ned och skicka den riktiga varianten så till våren får nog åtminstone en av dem möjlighet till att skicka den.

Ett problem som sett intressant ut på film och inte verkade så överjävligt hårt är Traction Avant 6c+ men den bet ifrån tillräckligt mycket för att jag inte skulle orka med att masa min röv över den kanten. Då var deagen i Sabots över och klockan hade inte ens hunnit att passera 12.00.

Bara till att varva upp bilen någon kilometer och svänga in till 95.2 och leta oss upp till Duel dans la Lune (6c) som Isabell skulle skicka. Efter några försök så saknades det lite tryck för att sända och lite välbehövlig paus med mental uppladdning på plats. Efter den pausen så var hon taggad och hitta det lilla extra som avgjorde saken. Pang, bom och smack så var hon uppe och en stor lättnad för oss båda då jag önskade att den skulle sitta. Jag återgick till måndagens slabbtravers och vi räknade med att jag skulle behöve några försök att komma igång på den igen, men jag dagsflashade och har nog aldrig tidigare klättrat så snyggt. Jag blev helt förvånad av att komma upp och jag tror nog också att Britterna som var i närheten imponerades. Vi tog en paus uppe vid P'tit Toit och tjatade med ett par Polacker som letade efter nånstans att semestre till sommaren. Återstår att se om de hamnar i Sverige eller om jag var en dålig ambassadör. Jag fick stryck av problemet idag också, men blev nog något vigare då det kändes som att jag gick ned i split vid ett flytt med fötterna. Dessa händelser har filmats och jag ska nog kunna bjuda på lite underhållning framöver.

Nu är det finvin och filmredigering som står på schemat. Hoppas att alla ni där hemma har det bra och får lite sol på er, för här njuts det för fullt.

2 kommentarer:

  1. Finvin är ni förtjänta av! Nästa så att vilodagen igår är förlåten, men bara nästan. Egentligen var det fegt att ta vilodag....

    Vad står på schemat idag?

    SvaraRadera
  2. Fegt? Regna det så regnar det.

    SvaraRadera