måndag 24 oktober 2011

95.2

Idag var vi inte pigga någon av oss då vi begav oss till 95.2 för att jobba på några nya problem. Förarna har ställt till det för oss vid ett par tillfällen tidigare och idag var inget undantag. Riktningar och placeringar på olika problem tycks godtyckligt placerade och ger inga tydliga riktningspreferenser. Efter en stunds letande så hittade vi iaf till slut blocket med Duel dans la Lune för att klämma lite på den. För min del så var det bara till att skippa den totalt efter några känn på starten. Kroppen svarade inte alls efter nattens sömnbrist och föregående dagars nötande. Isabell lyckades efter ett antal försök att hitta något som kan vara en vinnande sekvens men var för sliten för att orka den. Istället traskade vi till Le P'tit Toit som Isabell skickade utan större svårigheter. Jag däremot hittade inte tillräckligt med tryck i kroppen, men med lite mer sömn och någon dags vila ska väl den gå att skicka. För min del blev restan av dagen mer till att träna på fotarbete och balans på ett gäng slabbar med små elaka fotsteg med nagelcrimar att låsa fast fingrarna i. Jag hann också med att kliva upp för en riktigt snäll femma som jag upplevde som mycket svårare än ett flertal fyror som avverkades under dagen. Men ibland blir man förvånad av vad kroppen kan hitta på då jag efter att ha spanat in en balansig slabbtravers med små fotsteg plockade fram någon form av energi och slet på den en bra stund innan kroppen tog helt slut och det var dags att rulla tillbaks till stugan.

I morgon verkar vädret ställa till med regn och det passar mej alldeles utmärkt då kroppen protesterade idag och då får vi en vilodag att bara glida omkring och kanske spana in hyr själva Fontainebleau ser ut och inte bara driva omkring i området och klättra.

5 kommentarer:

  1. Vilodag? Ta tåget till Paris och besök den gamle camparen! Se: http://www.auvieuxcampeur.fr/?acc=1

    Grymt cool butik, eller snarare 15-20 småbutiker i samma område där alla har sitt tema. Givetvis finns det en klätterbutik. Å en med bara kläder anpassade för bla. klättring.

    Vägbeskrivning: http://maps.google.se/maps?q=48+Rue+des+%C3%89coles,+Paris,+France&hl=sv&ie=UTF8&ll=48.851331,2.347212&spn=0.014148,0.033989&sll=61.606396,21.225586&sspn=21.198403,69.609375&vpsrc=6&hnear=48+Rue+des+%C3%89coles,+75005+Paris,+%C3%8Ele-de-France,+Frankrike&t=m&z=15

    Ta tåget från Nemours till Gare de Lyon. Går en gång i timmen. Ta tunnelbanan och se till att hoppa på mörgul linje (nr 10). Kliv av vid antingen Cluny eller Maubert. Se: http://www.ratp.fr/plan-interactif/carteidf.php?lang=uk

    Avsluta med en glass vid Eiffeltornet. Dit hittar Bella.

    SvaraRadera
  2. När jag var i fontan sist då klättrade jag alla dagar, till och med sista dagen då vi åkte hem. Och ingen fontanvärk hade jag heller... Dagens ungdom...

    SvaraRadera
  3. Word Dan! Bit ihop och pressa!

    SvaraRadera
  4. Dessa kommentarer fälls av två personer som borde veta bättre och vara väldigt passiva i detta läget.

    SvaraRadera
  5. Näst sista gången jag var i fontan klättrade jag varje dag (8 dar i rad) och svängde även förbi knutby på vägen hem och rev av några 6:or, bara för att ha klättrat i Bas Cuvier och knutby samma dag. Hallå Guinness Rekordbok varför ringer ni aldrig? Jag gillar att du redan efter 3 dagar börjar bryta på franska inte bara i tal utan även i skrift: "spana in hyr själva Fontainebleau ser ut"

    SvaraRadera