lördag 8 oktober 2011

Tillfreds

En tripp ner till Kjugekull idag igen med målet att skicka Anticimex (6b) då den kändes som att den skulle sitta efter senaste besöket och skärpa till mej och travesera mej upp på Ät fett och socker tills du spyr (6a). På vägen ner så verkade vädret vara emot oss, men till min lycka så var vädrat klockrent och sticket i graniten var ofelbar.

Efter en stunds uppvärmning så var det dags för Anticimex och visst tog jag mej upp. Gjorde den på andra försöket då jag lyckades med konststycket på första försöket att missa ett av de bästa greppen för vänsterhanden på väg upp. Lite slirande med fötterna i vanlig ordning och några drag med armarna senare så var jag uppe.

Vidare till cafeblocket då Isabell skulle skicka Clark Kent. Då Clark var tillfälligt upptagen så tog jag och gav mej på Gastonareten (6a) och efter tre försök så var jag uppe. Min höjdskräck gjorde sig påmind och inte blev det mer ospännande då det var något blött på slutet, men upp kom jag. Därpå skickade Isabell Clark Kent som om hon gjort den  flera gånger.


Effektiviteten var enorm danna dag och av bara farten så skikade vi Nä, men Jeppe (6a+) innan vi traskade vidare till Ät fett och socker tills du spyr som jag tassade upp på på andra försöket. På vägen tillbaks så stannade vi till vid Mocca som Isabell var på väg att flasha. Jag kunde bara stå och häpna över hur lätt det såg ut, men med effektiviteten vi hade idag så borde jag varit förvarnad. Jag gick bet på den och avslutningsvis så gav vi oss på Sick dynamique (6a) och jovisst, där lyckades jag att valsa mej upp efter några försök.

Helt oväntat så blev det allt i allo fem problem idag varav alla sattes på några få försök. Efter denna dag så kommer jag antagligen att sova gott inatt.

7 kommentarer:

  1. Så ja, nu börjar de likna något. Snyggt jobbat! Tänk va bra det kommer att bli när du lärt dig att sluta valsa med fötterna...

    SvaraRadera
  2. He he he. Börjar bli lite ordning på fötterna. Lyckades faktiskt att fokusera en bit när jag skickade Anticimex, men glömde av mej halvvägs upp.

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat!!!
    Hur ser nästa ticklist ut?

    SvaraRadera
  4. Per, du klättrar ur bild!!!

    SvaraRadera
  5. Jag är mäkta imponerad av dina klätterskills Per, ser fint ut! Det tog ca 4-5 år innan jag gjorde mödomsrovet.

    /din Klas

    SvaraRadera
  6. Å jag har inte gjort mandomsprovet än. Satan....

    Förresten, instämmer med Klas, imponerande.

    SvaraRadera
  7. Tack för de fina orden.

    Viktor, vi saknade dej som kamera och fikaanvarig därav klättrar jag ur bild.

    Nästa ticklist: Mocca och Svaareten finns med iaf.

    SvaraRadera