söndag 23 oktober 2011

Dag 2

Viktor vekar vilja ha känslan av att vara närvarande här med mej och Isabell trots att an har sisådär 150 mil enkel resa. Jag får göra mitt bästa för ge honom vad han vill ha.

Dagen gick åt till att jobba loss lite i Roche aux Sabots igen. Vi skulle ju nöta oss upp för Chapeau Chinios. Bella gjorde ett snyggt send efter ett par mindre justeringar av betan och såg ut att ha bra mycket mer att ge. För min del avslutades det som vanligt med en massa rafsanden med fötterna och det har jag ju givetvis inte råd med i slutet då fingrarna är trötta. Ni som vet hur jag jobbar med fötterna och klättrat problemet kan ju sitta och flina lite grann då ni lätt kan föreställa er hur det ser ut. Fullständigt frustration då det enda som behövdes för att komma upp var att få lite tryck med höger fot och svinga upp. Har också känt av en smäll från igår då jag drog i vänster armbåge med följd att en liten svullnad trycker på radialisnerven i höger armbåge och ger mindre trevliga domningar och stickningar i tummen.

Chapeau Chinois 6b


Näst efter Kineshatten gav sej Isabell i kast med Sens Dessous Desus 6b+ och gjorde ett bra första försök men fick inte till flyttet till kanten. Med lite betaklurande och försök med diverse metoder lyckades vi till slut att hitta en fin grop att klämma in höger häl i. Med hälen på plats behövdes det inte många försök innan hon dansade upp.

Isabell på Sens Dessous Desus


Med förmiddagen avklarad i Sabots sattes kosan mot hemområdet Éléphant och kika på några problem där. Jag klämde lite på en 6a och några tafatta försök på La Voie Michaud. Kom inte upp på något av problemen men känner att utvecklingen har gått framåt rejält sedan vi var här i våras.

Redan vid fyratiden kände jag att fingrarna inte ens orkade att hålla i en brevlåda och Isabell var inte allt för pigg hon heller så vi gav oss i kast med att leta reda på 95.2 så vi slipper att lägga en massa tid på att ens hitta till området när vi ska dit i morgon.

För att Viktor ska kunna få några dagliga uppdateringar så kommer det inte att läggas ut några filmer på diverse stordåd eller misslyckanden. Det kommer att komma en kompott på det senare när jag har fått ihop en massa fint material att jobba med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar