torsdag 13 oktober 2011

Intensivträning

Igår blev det ett intensivpass i Maramö för att hålla igång lite då vädret var riktigt skönt. Sticket var helt grymt och det var lugnt i skogen. Tvärt emot förra besöket där då jag blev uppäten av knotten var det idag helt fritt från flygfän. Förra gången var det helt hänsynslöst obehagligt i skogen då knotten mer eller mindre bildade något som kan liknas vid dimma och betten blev så många och kraftiga att det såg ut som att jag fått mässlingen. Men igår var det som sagt riktigt bra förutsättningar och jag körde ett intensivt pass genom att klättra upp och ned för Master of puppets (6A+) ett antal gånger och gjorde pull-ups under sammanlagt en timme. Sedan började mörkret att komma så det började bli svårt att se fingrarna.

Knottbett a'la Maramö


Idag blir det tyvärr ingen klättring då jag varit på kurs hela dagen och nyligen kommit hem, så jag tar och förkovrar mej och förhoppningsvis får ihop en liten sammanfattning på vad jag hittills hunnit att läsa om fingerskador bland klättrare och förhoppningsvis kunna presentera ett litet material inom kort.

1 kommentar:

  1. Du borde bli kompis med Johan Lindvall.

    Justering, det blev ett litet pass i DG på kvällen i alla fall.

    Tänk på att det är älgjakt, var diskret och klä er i ljusa kläder. Annars blir ni skjutna!

    SvaraRadera