måndag 5 september 2011

Söndagstripp

Igår blev det en sväng till Linköping för att känna på graniten i Knutby vilket var en trevlig bekantskap. Graniten var av fin kvalitet och ganska slät till motsats vad graniten i Kjuge bjuder på. Jag fick sällskap av Johan som knappt rört ett block sedan i våras, men killen visat ända klass genom att flasha alla problemen han kände på, från 5+ till 7a så allt för mycket har han inte tappat. Själv lyckades jag kravla mej upp på ett problem som vi tror heter Bossanova och motsvarar 6b+ vilket för mej innebär nytt personbästa. En hel del pressande innan jag kom upp känns idag då träningsvärken börjat att infinna sig, men den är alltid välkommen då det innebär att kroppen fått jobba lite. Idag blev det därför lite avkoppling med en lättare löprunda och nu är det dags att fortsätta studerandet av klätterrelaterade fingerskador. Japp, nörd ut i fingerspetsarna är jag och förhoppningsvis kan jag publicera lite tips och ideer framöver.

Nu verkar det dock som att det drar in regn så att klättrandet blir lidande och det är ju inget kul då jag känner att jag är på gång nu och ska komma i ordentlig form till höstens resa. Jag får väl i värsta fall ta och bygga upp kroppen på alternativt sätt med lite bålträning och fingerbräda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar