måndag 19 september 2011

Kjuge

En helg på Kjuge gör susen för fingrarna då graniten har en aning vass karaktär. Efter några timmars nötande på lördagen då det skickades Mödomsrovet (6a+) och Mandomsprovet (6a). Det blev också lite klämmande på Glasögonorm (6c) som ser överkomlig ut men är för min del för tung i dagsläget, men det ska väl någon gång framöver gå att ta sig upp även där. Efter några timmars nötande under lördagen så kändes det inte helt givet att slita för hårt under söndagen och ett par problem sedan förra turen som jag då upplevde att jag skulle kunna skicka var inte ens i närheten av att kravla mej upp för. Allt jag greppade gled ur greppet och fingrarna var inte pigga på att nypa åt. Tyvärr blev det inga bilder eller filmer då jag blir en aning ivrig på att klättra när jag är ute. Jag får se till att bli bättre på det så att det dyker upp några bilder och filmer för att det ska bli lite mer dynamiskt. Nu är det bara till att vårda fingrarna och hoppas på bra väder i morgon så att jag kommer ut och kan klättra några lätta för att väcka kroppen till liv igen.

6 kommentarer:

  1. Bra jobbat med fina problem i portföljen.

    SvaraRadera
  2. Tack. Nu gäller det bara att slipa vidare på onsightklättring för taktikens skull och teknikträning för klättrandets skull.

    SvaraRadera
  3. På tal om filmer, hur gick det med Fontanfilmen?

    SvaraRadera
  4. Jag ska se till att du får se Fontanfilmen, men den kommer inte att publiceras på nätet. Däremot kommer det nog att komma en ny under hösten.

    SvaraRadera
  5. Flash om jag får be... 3 flashförsök... du vet.
    ANg filmen så KRÄVEr jag att få se den på nätet.

    SvaraRadera
  6. Vaddå Flash? Klättra på problem jag inte klättrat förut kallas väl fortfarande onsight? Kräv bäst du vill, åk med till Fontan istället.

    SvaraRadera