måndag 12 september 2011

Lite borstning

I fredags fick jag med mig Marcus och Katarina ut så att de fick damma av sina skor igen efter att ha varit frånvarande ett tag. Det ser ut som att de taggade till för att komma igång igen, så nu får vi se vad de tar sig för. Lite klättrande och borstande av lättare turer som några vänner till oss ska få prova på när de får tillfälle att känna på hur graniten smakar. Själv gjorde jag inget som för mej var nytt, men repeterade No Access med en dagsflash. Marcus filmade och får jag tag på den snutten så kan min ograciösa klätterstil synas lite grand här på bloggen. Känner mer och mer att jag vill ha tag på en kamera så att det går att få några snyga bilder och filmer av bra kvalitet att visa. Inte för att jag bjuder på bra klättring, men varför tumma på bildkvalitén?

Vill komma igång med klättringen och multisportträningen på allvar, men idag känns kroppen lite seg och jag börjar misstänka att det är en förkylning på gång. Förhoppningsvis vaknar jag till liv och om vädret tillåter så blir det en tripp till Kjuge under helgen för att nöta ordentligt på fingrarna. Det har inte blivit något besök i skåne sedan påskhelgen och då med usel sömn som uppladdning då min gamla sovsäck inte pallade för temperaturer under 5°, uppenbarligen gjorde inte jag det heller. Nu är det dags för att ge sig i kast med den skånska graniten igen och göra processen kort med några problem jag klämt lite på tidigare. Med förhoppningar att det blir något klättrat och lite filmat så kanske det kommer något att kolla på, sevärt eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar