onsdag 31 augusti 2011

Lite nötande

Idag var det dags för min del att ge mej i kast med Tvärsäker 6b i Secret Spot igen Har tidigare inte varit i närheten av att komma upp, men idag lyckades jag komma lite närmre och det känns som att jag har en bra plan för att sätta den nu. Fötterna håller sig åtminstone kvar på greppen där jag fastnade tidigare. Nu är det bara till att länka ihop min plan med fötter och händer så ska det smälla till. Passade också på att skicka ett problem som inte finns med i föraren som motsvarar en 6a eller nåt sånt. Ett riktigt DansGarageproblem är det då det inte krävs överdrivet fotarbete, men det gäller att ta i ordentligt med armarna istället. På det hela taget så känns kvällens tur i skogen givande då jag känner att det börjar ge framsteg efter sommarens uppehåll och nu vill jag bara framåt. Framförallt som det hägrar en resa till Fontan igen under hösten så nu ska formen stiga ordentligt så jag orkar med att nöta ordentligt en vecka.

Sitter annars nu och läser om fingerskador  bland klättrare så att jag kan se till att hålla mina fingrar borta från att gå sönder för jag vill ju kunna nöta på och inte drabbas av en massa viloperioder pga överbelastning. Det får andra stå för. Nästa pass ska bli mer av sloperkaraktär så det blir lite variation för fingrarna och fötterna för det gäller ju att bredda klättringen så att jag får en mångsidighet vilket i längden ger mer utbud att klättra på då det kan variera beroende på var jag klättrar. Nu, rast och vila. I morgon åter till arbetet.

/PM

1 kommentar: