torsdag 3 november 2011

Vardag

Åter i vardagen efter resan och det är helt skilda världar. Känns som att gå rakt in i en depression att vara tillbaks på jobbet och vardagen. Det blir ju inte bättre av att det är mörkt när jag är klar med arbetet för dagen och det i sig omöjliggör klättringen just nu. Därmed blir helgerna den stora räddningen för att klämma lite sten under fingrarna. Den grymma hårda obevekliga smålandsgraniten som gör köttfärs av fingrarna efter några timmars slitande.
För att hålla igång kroppen nu under veckodagarna så blir det till att hålla igång i DansGarage eller DG som det förkortas. Det kan möjligtvis vara världens minsta klättergym, dock något större än sportbutiken i Fountainebleau. Stark blir man åtminstone då det bjuds på överhäng i varierande grad och idag efter att ha försökt vila igång kroppen så var det dags att se om jag hade nåt tryck i kroppen. Svaret blev ganska raskt nej vilket känns som en besvikelse. Ganska bra ändå att kroppen inte svarade bra då mina axlar är något slitna efter trippen i Frankrike. Nu är det bara till att hoppas på bra väder till helgen så att det går att nöta på igen.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Ja du Per...
    Med ett leende på läpparna efter många hugg från Vickis att läsa din blogg... nu gör jag det!
    Ja efter ett glas glögg och ett glas FontanVin (tack så mycket) så kan denna kommentar spåra ut a´la Dan.
    Sen... Sten, är kanske just därför vi klättrar, men för att inte bli skadad är plast där du ska börja. När du väl insett det är det för sent.
    Och... Ingen känner din kropp bättre än du. Slit inte ut den, det är inte värt det.
    Men... För att toppa formen till våren 2012 vill jag se dig klättra som vår allas Mats gör. 3 flashförsök, sen något nytt. Sudda bort ditt frekvent återkommande ord... nöta... och satsa allt på tre kvalitetsförsök istället. (Lyssna inte på Viktor);-)
    Så... Tillåt dig att ta bort en vägg i DG, inte fan finns det en sten som ser ut som DG! Men DG ger dig möjligheterna att bygga upp styrka, smidighet och psyke, inte minst psyke för där sitter säkert 90% av spärrarna att inte komma upp. Fråga mig jag vet, annars hade jag klättrat 8a som Sammy och Jimmy idag. Jag är rädd för grader över 6c+!
    Puss och kram från Dan!

    SvaraRadera