söndag 13 november 2011

Lerdala

I går var det en sväng till lerdala igen då vädret var toppenbra och sticket var det bästa på länge. Isabell var glödhet och skulle bara värma upp lite och passade då på att skicka Pang på pungen i Portugal (6c+) av bara farten så hon fick glatt göra om den så vi kunde få den på film. Med den formen hon har nu så skickade hon också Nu får du allt jävlar krama lite till (6b) och Så nära, men ännu längre bort (6c). För min egen del så värmde jag upp på Psycho Killah så Dan fick se detta då han var något tveksam till om han skulle tro att det var sant. Jag passade också på att ta mej uppför Kramgo (6a) och En handtrall åt höger (6a). Det gjordes också några försök på Nu får du allt jävlar krama lite till men den bet ifrån denna gången. För min del så känner jag mej nöjd med klättringen men vill fortfarande kliva uppåt i nivåerna. Kollade för en stund sedan min ticklist och känner mej tillfreds med vad jag hittills har åstadkommit sedan jag började klättra.


Lerdala from Per Martinsson on Vimeo.

Med formtoppen Isabell har så känns det som att hon börjar att segla upp som favorit i DansGarage Total Boulder Mayhem Extreme Christmas Contest eller vad nu tävlingen heter. Den stora frågan är om någon vet i vilken ordning orden ska vara i tävlingens namn. Det enda jag vet är att det är en rolig tillställning som förra året hade såpass många deltagare att det knappt gick att komma plats i garaget. Vi får se hur många som dyker upp detta året.

Något jag behöver utveckla utanför klättringen är att fotografera då det tar så förbannat lång tid att redigera filmer och ladda upp dem på nätet. Dessutom är det kul att fotografera men det krävs att jag tar mej tid att lära känna kamerans funktioner och finesser för att det ska bli nåt vettigt av det och dessutom vara ute i naturen utan att klättra på stenar vilket bara det är en utmaning. Ja ja, den som lever får se. Det kanske kommer upp några foton framöver som det är lite fart i. Nu orkar ni inte läsa mer så det är dags att avrunda.

2 kommentarer:

  1. Det var ju i lördags och Isabell skickade några rejäla problem så kommentaren kom väl i ren glädje. Tror inte att du ska ta åt dej allt för mycket ;)

    SvaraRadera