söndag 6 november 2011

Lite luft igen

Helg och lite klätterväder för en gångs skull då det senaste veckan inte verkat så lovande att kunna komma ut och nöta. Dags att rulla ut till Lerdala där Isabell skulle ge sig i kast med Pang på pungen i Portugal, en jobbig slopig travers som ser ut att vara riktigt jobbig. Inget som jag ger mej på i dagsläget utan jag hade mitt sikte inställt på att skicka Psycho killah, en obehaglig rackare där landningen känns som det största kruxet om man inte tar sig upp. I sådana fall har jag en tendens till att fega ur lite och givetvis då falla ned. Oskar gjorde idag sällskap och fick en stunds Värnamogranit under fingrarna. Han har mej veteligen inte varit ute och nött något vidare sedan han flyttade tillbaks till Värnamo förutom några besök i DG.

Väl där ute så gav sig Isabell i kast med att länka ihop Pang på... och det såg ut att gå riktigt bra till slutet av problemet där det ser ut att vara svårt att ha fötterna på nägot bra ställe för att få pressen rätt. Några riktigt bra försök mäktades med och jag trodde vid något tillfälle att den skulle sitta, men den bet ifrån idag. Oskar hade också svårt att hitta rätt sekvens så den verkar därmed kunna få några fler besök framöver.

Oskar tränar fotteknik.

Isabell föröker få till slutet.


Jag själv gjorde några tafatta försök på Psycho killah innan jag mentalt varvade upp och tog tag i taktpinnen. Första försöken fegade jag ur och blev något irriterad på mej själv för att jag inte gjorde bättre ifrån mej. Med litte laddning mentalt så gick påföljande försök mycket bättre och jag floppade med vänster hand i sprickan och föll. Då var det bara till att snäppa upp sej ett par steg och ta i lite mer och få fötterna på plats. Sagt och gjort så tog jag mej upp och det såg enligt utsago från de andra två att det såg stabilt ut när jag satte den. Kan meddela att det kändes inte riktigt så.

5 kommentarer:

  1. Visst blir det DG. Ska försöka få fart på kroppen igen.

    SvaraRadera
  2. Enda sättet!

    Till PPPIP... den är ganska lätt för sin grad, men det är hemligt! Orkar bara inte diskutera grader. En travers ÄR en travers! Jag blev glad då jag satte den efter ganska få försök. Jag hatar traverser... och dynos!
    Bra jobbat med PK! Den är riktig elak, har klättrat den säkert 10 gånger och är lika rädd varje gång!
    Så nu har mina kommentarer kommit i fatt din sida, men varför i helvete får jag ett meddelande att kommentaren måste godkännas först? Vi är ju för fan bara två som läser helvetesbloggen! ? Är det så att du vill undvika smutskastning? Porrspam? Va va va???

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Fick ett sms av Per innan, ska bara förtydliga att jag menar aldrig någon illa. Läs igenom alla inlägg på vårt forum så förstår ni. Jag provocerar, mobbar och är lite allmänt pain in the as så att säga. Håll till godo, det är jag.

    SvaraRadera