måndag 26 mars 2012

Toktaggad

Nu känns det som att våren har gjort entré på allvar och klättersuget bli ju bara större. När det dessutom räknas ned inför Fontanresan så ökar suget ännu mer. Det behöver bli fler turer ute för att återvinna självförtroendet för att klättra på riktigt och inte hänga i plasten inomhus. Med andra ord är det putsning av formen som behövs, eller som Oskar uttryckte sig; det är ju ingen mening att putsa innan du har hyvlat klart. Kontentan av det hela blir väl till att plocka fram rubanken och hyvla och låte finslipningen komme på plats i Fontan.

I helgen hanns det med en kortare tur ut till Hattebo för att återigen få stryk på Bellablocken, närmare bestämt BrutalBella (6b+). Denna gången fixade jag avslutningen men fjocklade av någon anledning till det i starten och får se till att få ihop det nästa gång. Isabell var nära att sätta in fina travers och jag räknar med att det kommer bli en FA av den nästa gång.

PS. Dan lyckades att vara med och klättra igen, är han på gång månne?

2 kommentarer:

  1. Jag är lite mer igång nu än jag har varit den senaste tiden. Fast jag är mer igång än Viktor...
    //Dan

    SvaraRadera
  2. Viktor är igång, på sin cykel. Kanske du skulle hänga med där en sväng Dan? Ryktet säger att du har blivit tjock...

    SvaraRadera