torsdag 29 mars 2012

Stiltje

Jag tog en sväng ut till Hattebo idag igen för att hålla igång nu när vädret tillåter. När jag jobbar inne hela dagen och har möjlighet att titta ut så svider det i hjärtat att jag inte kan vara ute och skava på graniten. Vill ju inte annat än att komma i form för att klättra bättre. Det gick idag inte bättre än att jag repeterade några fyror och femmor för att inte ha självförtroendet för att skicka BrutalBella. Efter att ha återigen inte ha masat mej upp på det problemet vände jag till Slim Jim (6a+) som är en balansig jäkel på tvillingblocken. Med en stenkvalitet som påminner om Kjuge så äter det verkligen fingrar och efter ett 15-tal försök på den utan att lyckas så började huden att protestera och tur var väl det för det började mulna på och skvätta lite i luften. Så det var bara till att bege sig hemåt igen, men det känns ändå skönt att jobba lite mer ute istället för att hänga i plasten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar