tisdag 21 februari 2012

Mellanperiod

Nu är de klängande i plastgreppen i dansGarage som gäller för att få någon form till det är dags att bege sig ut och klättra. Motivationen är med det nu inte på topp och jag längtar bara till att åka ned till Fontan och sladda omkring på sandstenarna. Även om klättringen där kan gå åt helvete mellan varven så är det ganska rogivande att bara se de olika underliga stenformationerna som kan uppstå. Det är farligt att tänka på vad som ska komma då jag bara blir mer sugen på att åka iväg. Än är bilen inte full utan det finns utrymme för ytterligare ett par personer. Så fylls inte de platserna blir det till att lassa in en del viner att gömma undan till senare.

Mr. Undertecknad framför Chapeau Chinois


Med tanke på vädret här hemma så har jag inga stora förhoppningar om att komma ut och klättra något den närmaste tiden utan det blir nog till att klänga i överhängen i DG och låtsas att jag blir starkare. Nej, nu är det väl bara till att bita ihop och köra på och hoppas att våren gör entre.

2 kommentarer:

  1. Fortsätter detta väder, behöver du inte vänta längre än tills helgen!

    SvaraRadera
  2. Skojar du? Jag blir sjukt sugen på att skava på graniten. Kanske dags att vårstäda de nya blocken?

    SvaraRadera