torsdag 9 februari 2012

Kom igång

Efter två veckors frånvaro pga den sibiriska "hettan" som rått så var det dags att komma igång i garaget igen. Det känns som att det var mer än två veckor sedan jag klängde omkring på plastgreppen då pumpen infann sig omedelbart. Som tur är så borde jag hinna få bra fart på kroppen innan det är dags att rulla iväg till Fontan, annars blir det en jobbig vecka där nere. Trots två veckors frånvaro från klättringen känns det ändå helt ok i övrigt då högeraxeln har känts lite orolig under veckan. Med detta besked från kroppen är det bara till att hålla igång och få fart igen.

Viktor gav livstecken från sig idag och är sugen på att komma ut och klättra lite, så förhoppningsvis blir det bra väder för att klättra i helgen så han får komma ut till Steningaryd och jobba igång. Jag tror att han behöver komma ut och rastas lite så han inte rostar ihop fullständigt. En liten tur ut för att reka på lördagen och få bort eventuell snö från blocken för att ge förutsättningar för att klättra under söndagen blir nog aktuellt. Förhoppningsvis avlägger jag en liten rapport då.

4 kommentarer:

  1. vilka datumn ska du/ni till fontan? får jag följa med om det passar mitt schema? / Klas L

    SvaraRadera
  2. Vi åker ned 13 april och hem efterföljande helg. Såvida du inte blivit hänsynslöst fet de senaste veckorna finns det gott om utrymme.

    SvaraRadera
  3. det passar inte så bra tyvärr. Kan ni inte åka 22-31 mars? Då är det inte lika varmt och mycket bättre på alla sätt. Klas

    SvaraRadera
  4. Icke. Gîten är redan bokad.

    SvaraRadera