fredag 26 augusti 2011

Nystart

Dags för min del att delge lite om mitt nyfunna intresse, närmare bestämt klättring och mer specifikt bouldering. Jag kom i kontakt med denna sport för snart ett år sedan och fastnade direkt för tjusningen i att kravla sig upp för en stor stenbumling på ett mer eller mindre graciöst sätt. Än så länge är det bara att konstatera att det är av den mindre graciösa arten.

Första gången jag klättrade var i Kjugekull i nordöstra Skåne trots att det finns en hel del att nöta på här i Värnamo med omnejd. Någon vidare teknik infann sig inte med omedelbar verkan utan det jag hittills presterat är genom att nöta på och vara envis, med andra ord är det mycket kraft och lite teknik som det ser ut just nu. Förutom att klättra själv så har jag genom mitt yrke en förkärlek att studera hur kroppen fungerar och reagerar vid klättring för att kunna hålla mej själv och mina vänner i skick för nya sends. Just nu är det finger och handskador vid överbelastning som fångat mitt intresse och kommer antagligen att göra så ett tag framöver.

Nu är det dags för att ladda inför morgondagen då det ska tränas lite och borstas upp nya problem. Måste ju komma i form till nästa resa till Fontainebleau som vid min första resa i våras fångade mej helt totalt.

/PM

1 kommentar:

  1. Jaha, vad hände nu igår? Du har haft minst 18 timmar på dig att rapportera, dags att få tummen loss! :-)

    SvaraRadera