onsdag 17 september 2014

Fortsättning i Hattebo

Idag hanns det med en sväng ut i skogen igen och jobba sig upp för lite sten. Idag utan att göra en hakmantling. Ja, Viktor det finns ytterligare en variant. Jag rekommenderar dock starkt att ingen använder sig av den. När vi borstat har vi hittat några knixiga problem, men också en del lätt så Hattebo kan förhoppningsvis bli ett ställe för alla att klättra på.

För lite mer information kan man finna det på 27 crags annars kan du ju alltid försöka gissa dig fram till vad jag menar här på bloggen. En del problem har inte fått några namn och det beror helt på fantasibrist mellan varven. Är du sugen på att borsta och hitta lite nytt är du mer än välkommen att hugga tag ute i skogen. Idag blev en FA gjord som var lite småtrevlig. Ståstart med kramande av areter och generösa fotsteg i starten som sedan övergår till att bli slopig för både händer och fötter. Problemet heter Magspark och käftsmäll, tickar in på 5c och är värt resan från Värnamo till Hattebo.


Givetvis måste jag ju också publicera några andra problem som precis som ovanstående problem är helt ok att sätta fart på kroppen efter två års klätterdvala. De ligger i det lägre registret, vilket inte borde vara förvånande då åtminstone jag inte har så mycket att trycka till med än. En sak jag observerat med Hattebo är att alla greppen sitter åt fel håll tamejtusan på alla block vi hittills har rensat.


På bilden ovan går det två problem, till höger Rotvälta 4+ och till vänster vid björken ett annat (odöpt problem) svårighetsgrad ca 5+.

Vi får se när nästa tillfälle blir att hinna ut och håller vädret i sig som det är nu så kommer det att bli några uppdateringar till detta året. Förhoppningsvis med ett gäng nya FA med högre nivå. Jag känner ju tydligt hur det saknas ordentligt med nyp i armar och fingrar efter närmare två år utan att klättra regelbundet. Det bästa är att känna att tekniken inte är helt borta vilket i sig är en stor tröst.

2 kommentarer:

  1. Bra att bloggen är igång igen, det finns hopp! Jag är jäkligt sugen på en Kjugetrip innan bebisen landar.
    Dan

    SvaraRadera
  2. Viktor vill också ned till Kjuge, så det kan nog bli en sväng dit under hösten.

    SvaraRadera