måndag 1 oktober 2012

Den flygande holländaren

Vad gött. Nu igår var det dags att lufta lungorna och fingrarna igen efter det klassiska ofrivilliga klätteruppehållet som kommer med hösten och regnet. Klas fick för sig att hälsa på päronen och ville ut och kolla läget på blocken häromkring så det bar iväg till Steningaryd. Jag, Klas, Isabell och Webmaster V-Mag packade pinalerna och ställde kosan österut.

Humöret på topp och diskussionerna var igång, men vi hann inte mer än passera golfbanan så började det regna och stämningen i bilen blev ju därefter, inte helt på topp. Men ju närmre målet vi kom desto bättre verkade vädret bli. Väl framme så var det bara till att jobba igång för regnet kändes hotande nära. Lite uppvärmning blev det för min del då jag tappat mycket av crimpstyrkan under sommaren. Isabell och Klas däremot passade på att bidra med ett par nya FA. Räknar kallt med att dessa rapporteras in då Klas verkade döpa sittstarten han skickade till något på Nederländska vilket vid översättning till Svenska inte passar sig i skrift på en blogg som denna...... eller?

Klas sitter i starten.

Isabell gör dagens första FA.

Mina crimpsvaga fingrar.


Nåja, efter att ha gjort ett par nya FA var vi ganska nöjda och kollade läget på problemen Jimmy och Sammy satt upp en bit därifrån på blocken jag och Viktor hittade i vintras. Det var som väntat några riktigt elaka problem och några överkomliga. I övrigt så verkar det som att träningen i DG dragit igång igen, så nu är det till att varva igång och få fingrarna till att svara igen.

Viktor, om du nu börjar undra varför filmen på Klas FA inte lagts upp så är det för att jag inte kan rotera filmen 90° som med foton. Men jag kan iofs lägga upp den, fast då får du lägga dig på sida och se den eller ställa skärmen vertikalt.

2 kommentarer:

  1. Jag har kudden på plats, så lägg upp den.

    SvaraRadera
  2. Lägg upp filmjäveln nu! Det går la fixa med någor program, annars blir det bra med snett.

    /Klas

    SvaraRadera