onsdag 5 november 2014

Klättergymmet

Kontinuitet är ju ett måste för att bygga upp styrkan i kroppen igen. Med ca 2 pass/vecka i det eminenta klättergymmet den senaste tiden så har det börjat svara i fingrar och armar. Tur att jag har vänner som bygger och arrangerar i sitt garage och tillåter en annan att vara med och slita lite på greppen. Det bjuds både på tak och vertikala väggar så mina svagheter med att antingen balansera eller klättra med styrka sätts verkligen på prov. Att det dessutom är isolerat gör att det fullt klätterbart under vintern, klart behagligare än vinterträningen i DG, så nu blir väl kroppen bortskämd med att det är "bekvämt" att klättra.

Det eminenta gymet.
Men, men. Det är bara att jobba vidare för att kunna uppnå någon form av nivå när vädret och ett fullspäckat schema tillåter att klättra på riktigt. Förhoppningen är att hinna med en sväng till Fontän under hösten för att kunna besegra några av de problem som jag har jobbat på en del men inte lyckats ta mig upp för. Så nu är det dags att sluta drömma och börja med grovjobbet så jag kommer någon vart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar